GymnastikkensHovedkvarter

Seriøst men sjovt

Når man bruger så mange timer om ugen på en sport som er tages meget seriøst, skal noget af træningen være sjovt, og nej, det skal ikke være lalle sjov, for det går ud over indholdet og koncentrationen.

Man kan f.eks. lave sjove opvarmningsøvelser, eller sjove styrkeøvelser, eller et sjovt tema for træningen. 

Opvarmning: Hvis jeres opvarmning indeholder styrketræning, kan noget af opvarmningen kan være fx. styrkestik, Det er stikbold i forklædning. Vi spiller med 3 bolde i forskellige farver. fx. rød, blå, grøn. I første runde kan øvelserne være mavebøjninger, rygbøjninger og armbøjninger. Når du bliver ramt af den røde bold laver du fem mavebøjninger, blå bold laver du fem rygbøjninger og den grønne bold fem armbøjninger. Du tager tid og sætter tiden til fx 3 min, når de 3 minutter er gået stopper du spillet spørger er der nogen der ikke er blevet ramt? de der ikke er blevet ramt laver 5 af hver øvelse. Spillet starter igen med 3 nye øvelser en til hver bold osv.osv.

Tema for en træning: Fx kan man lave fjolle fredag, hvor man ved fredagsfræningen er fjollet klædt på, fx. har man taget dragten på på vrangen, shorts på på vrangen eller man har sat håret fjollet op, Eller malende mandag, hvor man har tegnet sig i ansigtet eller på arme eller ben.  

Afslutning på træningen: kan fx være håndstandskonkurrence, dem er der flere typer af.

Spring konkurrence: Der kan laves salto konkurrence.

 




(C) 2018 Lavet med NemmeHjemmesider.dk

Hjemmeside fra NemmeHjemmesider.dk